Klik hier om in te loggen
Je bent momenteel niet ingelogd
Topic [VB]RDP connectie controleren zaterdag 6 februari 2010 om 19:30
Somers
3 posts
Hallo allemaal,

Ik wil met een VB programmatje de status van een RDP (remote desktop) connectie checken. Met mijn programmatje wil ik het volgende doen:

- Kijken of een RDP connectie mogelijk is (als de computer aan staat is dit mogelijk, anders niet).
- Als er een RDP connectie mogelijk is, dan start RDP gewoon op en sluit het VB programma zichzelf af.
- Als er geen RDP connectie mogelijk is, dan wordt er een WOL pakketje verzonden.
- Na een bepaalde tijd wordt er weer gekeken or er een RDP connectie mogelijk is. Zoja, dan start RDP op en sluit het VB programma zichzelf af. Zoniet, dan wordt er een foutmelding weergeven.

Foutmeldingen weergeven is geen probleem. Een WOL pakketje genereren en verzenden is ook geen probleem. Remote deksktop via een .rdp bestand starten is ook geen probleem.

Het checken of een RDP connectie mogelijk is lukt mij alleen niet. Ik had zelf het idee om gewoon een .rdp bestandje te openen en dan te kijken of hij na 10 seconde nog steeds een het connecten is.

Ik kan dit .rdp bestandje wel starten maar hierna lukt het mij niet om te kijken wat de status van het programma is. Misschien kan een van jullie mij hierbij helpen?

Alvast bedankt.
Reageer Quote dit bericht Bewerken Privé bericht zendenzaterdag 6 februari 2010 om 19:30
Robinw300i
13 posts
misschein kijken of er een API is voor putty.exe
Reageer Quote dit bericht Bewerken Privé bericht zendendinsdag 9 februari 2010 om 18:20
RoelVB
Webmaster
108 posts
Putty kan toch helemaal geen RDP!

Ik zou als ik jou was gewoon een applicatie ontwikkelen aan de hand van het component 'Microsoft Terminal Services Active Client'.
Dit is een heel makkelijk component om RDP sessies mee te beheren.
Reageer Quote dit bericht Bewerken Privé bericht zendenwoensdag 10 februari 2010 om 18:55
Somers
3 posts
Ik heb wat zitten proberen maar het wil niet echt lukken. Is er misschien een handleiding/tutorial waar die library wat beter uitgelegd wordt?
Reageer Quote dit bericht Bewerken Privé bericht zendenzaterdag 13 februari 2010 om 14:56
RoelVB
Webmaster
108 posts
Ik weet hier helaas geen tutorials over.
Reageer Quote dit bericht Bewerken Privé bericht zendenzondag 14 februari 2010 om 11:21
Carharttguy
Administrator
46 posts
Deze link zou kunnen helpen:

Klik
Reageer Quote dit bericht Bewerken Privé bericht zendenzaterdag 6 maart 2010 om 23:31