Klik hier om in te loggen
Je bent momenteel niet ingelogd
Topic Stageopdracht dinsdag 10 februari 2009 om 12:46
GERDO
1 posts
dit jaar moet ik mijn eindstage doen van ict beheer en nu heb ik de opdracht gekregen om een soort van msn na te maken , maar dan lokaal.

zeg maar een uitgebreide netsend in de vorm van msn.
ze hebben hierbij de volgende eisen gesteld.

er moeten bestanden kunnen worden verzonden , dus een filetransfer.
en de berichtengeschiedenis moet zichtbaar zijn.

nu is het probleem dat ik eigenlijk alleen kennis heb van PHP en dit nu juist het enige is wat ik niet mag gebruiken op deze stage.

is er hiet misschien iemand die me een beetje opweg zou kunnen helpen ?
Reageer Quote dit bericht Bewerken Privé bericht zendendinsdag 10 februari 2009 om 12:46
RoelVB
Webmaster
108 posts
Aangezien je in de categorie 'Visual Basic' post ga ik er vanuit dat je het in Visual Basic wilt maken. (Ik ga even uit van de (oude) VB, hierbij wijkt de syntax hier en daar af van VB.NET)
Dit is in iedergeval een goede keuze, omdat je in Visual basic HEEL makkelijk mutli threaded sockets kan maken. En dit heb je nodig om met meerdere verbindingen tegelijk om te gaan.

Hiervoor ga ik gebruikt maken van het Winsock control (mswinsck.ocx).
Dit control kan je toevoegen aan je componenten (balk met objecten, links) en vervolgens op je formulier zetten.
Als je deze control op je form hebt staan kan je hem de gewenste naam geven, en de Index op 0 (nul) zetten.
De Index moet op 0 zodat je straks meerdere threads kan gaan maken.

Ik neem aan dat je met deze info al een stuk verder komt. Zoek anders op google ook naar wat tutorials betreft heb maken van een chat in VB.
En natuurlijk kan je hier ook nog om meer uitleg vragen.
Reageer Quote dit bericht Bewerken Privé bericht zendendinsdag 10 februari 2009 om 19:11