Klik hier om in te loggen
Je bent momenteel niet ingelogd
Topic [VB6] Paar vraagjes :) donderdag 2 augustus 2007 om 13:44
Carharttguy
Administrator
46 posts
Hallow,

1) Ik heb een chatbox gemaakt, maar ik zou willen dat als er een nieuwe regel in de textbox(met verticale scrollbalk) komt, dat hij altijd naar onder springt, want anders blijf je de bovenste regels zien, scroll je naar beneden, krijgt een nieuw bericht en je springt weer naar boven..

2)ik zou graag in mijn form een geluidje afspelen, ik had van iemand dit gekregen: My.Computer.Audio.Play "pad naar geluid", blijkt niet te werken op vb6, weet iemand de juiste code?

3)In deze tutorial: http://www.vbwereld.nl/tutoriki/?subject=XpStyleZonderManifest
blijkt het heel gemakkelijk zijn om een xp stijl te krijgen, maar de bestandjes zijn niet meer te downloaden, de links zijn dood.
heeft iemand dat bestandje nog? Smiley (of een andere makkelijke manier)

4)Het is me gelukt zo vanonder in de taakbalk oranje laten pinken alsik een nieuw bericht krijg, zoals bij msn. Maar ik wil het alleen laten pinken als het programmatje niet "on top" is, hoe doe ik dat? Smiley

Ke dat was het :p

Alvast bedankt,
Carharttguy

Reageer Quote dit bericht Bewerken Privé bericht zendendonderdag 2 augustus 2007 om 13:44
RoelVB
Webmaster
108 posts
1) de volgende code na het plaatsen van tekst in de textbox
Code
1
Text1.SelStart = Len(Text1.Text)

Text1 is hier de naam van de textbox

2) Je kan de Component 'Windows Media Player' toevoegen aan je programma. Plaats deze op je form en speel muziek met de volgenden code
Code
1
2
WMP1.URL = "Pad Naar Bestand"
WMP1.Controls.play

WMP1 is hier de Windows Media Player control (je kan deze natuurlijk gewoon doorzichtig maken door visible of false te zetten)

3) Zie hier

4) Met een timer FlashWindow steeds laten aanroepen zodat ie blijft knipperen
En stoppen kan door bijvoorbeeld de volgenden code in Form_Resize te zetten
Code
1
If Me.WindowState = 0 Then Timer.Enabled = False

of je zet deze code op een 'GotFocus' van een control

Laatst bewerkt door RoelVB op donderdag 2 augustus 2007 om 22:24
Reageer Quote dit bericht Bewerken Privé bericht zendendonderdag 2 augustus 2007 om 21:21
Carharttguy
Administrator
46 posts
ooh man,
hartelijk bedankt!
op alle vragen dan nog een antwoordSmiley
merci! Smiley
behalve die manifest blijkt niet echt te werken, alsik het programmatje wil openen, geeft hij zo'n error geluidje.
maar dat is niet ergSmiley

Laatst bewerkt door Carharttguy op vrijdag 3 augustus 2007 om 0:15
Reageer Quote dit bericht Bewerken Privé bericht zendenvrijdag 3 augustus 2007 om 0:11
Stijn
1 posts
Media player op je form zetten, vind ik niet echt zo'n goed idee. B.v. mijn media player is helemaal verneukt, en ik kan dat dus niet openen.
Dit werkt beter:
Zet dit in de declaraties:
Code
1
2
3
Public Declare Function sndPlaySound Lib _
"winmm.dll" Alias "sndPlaySoundA" _
(ByVal lpszSoundName As String, ByVal uFlags As Long) As Long

En met volgende code speel je dan muziekje af:
Code
1
sndPlaySound App.Path & "\muziekje.wav", SND_ASYNC Or SND_NODEFAULT Or SND_NOWAIT


Smiley
Reageer Quote dit bericht Bewerken Privé bericht zendenzondag 30 september 2007 om 19:19
RoelVB
Webmaster
108 posts
Nooit problemen gehad met de WMP control, maar Stijn zijn manier is inderdaad wel een stuk beter Smiley
Reageer Quote dit bericht Bewerken Privé bericht zendenmaandag 1 oktober 2007 om 16:45